دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
دیوان محاسبات

حوزه/ مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس در بازدید از کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای منافع مردم تلاش می کند، گفت: از اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جواد قناعتی، مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس با حضور در کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شهر شیراز، ضمن بازدید از بخش های مختلف قدیمی ترین کتابخانه شهر شیراز، با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس در این نشست با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و کتاب برای ما ارزشمند است، گفت: نگاه ما به حوزه های فرهنگی و هنری، نگاه کیفی است؛ بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب نشان داد که مجموعه کتابخانه‌های عمومی به کیفیت ارائه خدمات اهمیت می‌دهد.

قناعتی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای منافع مردم تلاش می کند، عنوان کرد: از اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی دفاع خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه با شهرداران و فرمانداران، عنوان کرد: پرداخت نیم درصد اعتبارات کتابخانه‌های عمومی فارس پیگیری می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در استان گفت: در راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید ارائه خدمات متنوع در اولویت است. تلاش بر این است که در راه اندازی کتابخانه‌های روستایی و کتابخانه‌های با فضای کوچک نیز فراخور ظرفیت موجود خدمات جدید تعریف و ارائه شود.

محمدحسین فیروزی با اشاره به اینکه ۲۱ پروژه کتابخانه‌ای در استان آماده تجهیز است، گفت: ۸ پروژه بزرگ در استان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد؛ ۶ پروژه مربوط به شهرستان شیراز است که ۳ کتابخانه بزرگ آن در شهر شیراز واقع است. با افتتاح این سه کتابخانه ۴۰ درصد زیربنای کتابخانه‌های عمومی شیراز افزایش خواهد داشت.

فیروزی با اشاره به نقش پررنگ کتابخانه‌های عمومی در فرهنگسازی و شکل دهی جامعه مدنی گفت: رویکرد مسئولان به کتابخانه‌های عمومی تغییر کرده است. با حمایت مسئولین، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و خدمات این مجموعه مردمی توسعه یافت.

گفتنی است، در حاشیه این بازدید عضویت مدیرکل دیوان محاسبات و کارمندان این مجموعه در کتابخانه عمومی شهید دستغیب انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha